Wonen

Binnen onze Stichting hebben we drie kleinschalige wooninitiatieven in Katwijk waar minimaal 1 en maximaal drie cliënten kunnen verblijven. Eind 2018 hopen wij ons vierde wooninitiatief in Katwijk te kunnen realiseren.

Dagbesteding

Op dit moment hebben we een aantal dagbestedingsprojecten waaronder:

* Snoep en cadeauwinkel ’T Smausje aan de Drieplassenweg te Katwijk. Van inkoop tot en met verkoop worden cliënten betrokken bij het runnen van de winkel en het maken van de mooiste en lekkerste creaties met snoep;

* Hengelsport Ons Stekkie aan de Zwaaikom 7 te Katwijk. Het verzorgen van de zeepieren, maden en het in en verkopen van hengelsportbenodigdheden zijn onderdelen waar onze doelgroep zich mee bezig  houden;

*Theehuisje T Leutje aan het Andreasplein te Katwijk. Met maar liefst 60 soorten thee en diverse soorten sandwiches.

* Stichting Jan Exploitatie Maatschappelijke Doelen heeft een eigen klussenteam onder begeleiding. Op verzoek knappen ze tuintjes op, verrichten kleine reparaties in en om het huis, schilderen en schuren de woning zowel binnen als buiten, leggen laminaat, ontruimen woningen en maken deze ook grondig schoon;

* Honden oppas en uitlaatservice. Onder begeleiding komen cliënten aan huis om uw trouwe viervoeter uit te laten en wanneer gewenst te verzorgen en eten te geven. Ook het oppassen op uw huisdier wanneer u op vakantie gaat of in het ziekenhuis ligt behoort tot de mogelijkheden;

* Het op verzoek bieden van gezelschap aan mensen die in een sociaal isolement verkeren doordat ze eenzaam en/of dementerend zijn en nog thuis wonen. Op vaste tijden/dagen worden deze mensen bezocht. Het bieden van een luisterend oor, kopje koffie en/of een wandeling behoren tot de dienstverlening. In overleg kunnen er ook maaltijden opgewarmd worden en boodschappen worden gehaald om de thuis- en/of mantelzorg te ontlasten.